Baner og saler og utstyrscontainere
En liten opptur på vær i første halvdel av mars, men det er tydeligvis ikke over! Vi gleder oss til påske, seriestart og vår!!
De fleste lagene er nå på vei ut, og skal man trene inne etter påske må dette avklares med skolen i hvert enkelt tilfelle.
Meld deg inn her for info: Banestatus: https://group.spond.com/LBWLM
NB! Husk å legge treningskamper til helger (Evt. ledige tider på banen).
Seriekamper blir importert inn i Club Arena i løpet av neste uke. Deretter flytter vi til «seriemodus» når det gjelder kamper og treningstider. Det betyr;
- Følg med i Club Arena på om treningstiden må endres pga andre kamper.
- Alle lagledere må gå gjennom og kansellere treninger der den ikke skal brukes. Dette blir ekstremt viktig fra og med etter påske. Er vi gode på dette blir det plass til alle.
- 7er banen er primært avlastning for 11’ern, og vi berammer så lite fast som mulig på 7ern. Dette for at alle lag skal få treningstid så nært opptil faste treningstider som mulig.
- Vi vil prøve å ligge 3 uker foran i oppdateringen treningstider fra og med 1.4, slik at det kun blir minimale endringer og mer forutsigbart enn i fjor.
På utstyrssiden må vi fortsatt skjerpe oss – se melding fra Petter på Spond.
- Utstyr i containere telles ut og inn, og plassert på korrekt plass. Gode rutiner må på plass
- Utstyrs i containere kan ikke tas med på kamp. Alle tok ut utstyr til kamp i fjor og mangler du noe her så melder du fra til din kontaktperson.
- Kamputstyr: Førstehjelpsbag, oppvarmingsballer, noen kjegler, noen vester til innbyttere.
Klubbhus
Det er framdrift i klubbhusprosessen. Vi har nå løst alle utfordringer relatert til byggeprosessen, og søknad om bruk er sendt og til behandling hos Moss kommune.
Vi har derimot fått tilbakemelding om noen nye tiltak relatert til uteområder før vi får ferdigattest. Dette var i utgangspunktet basert på dugnad i opprinnelig søknad, men nye krav denne uken fra Moss Kommune gjør at dette må settes bort til firmaer. Det skaper noe økonomiske utfordringer, men at ting tar noe mer tid da kreves mer dokumentasjon.
Tidslinjen på klubbhus ser dermed nå slik ut;
April: Innflytting, igangkjøring og utendørsarbeider og montering av garderober.
Mai: Full drift og åpent klubbhus.
Det betyr at serie må starte med garderober og toaletter i skolebygget.
Vi kommer innom alle lag like etter påske for å orientere om klubbhus, rutiner og regler og gleder oss til åpning!
Sportslig
Det mangler fortsatt halvårsplaner fra G13, G14 og G15.
Ungdomsfotball: MERK – Kun spillere som ligger i FIKS kan brukes. Du kan IKKE legge til spillere manuelt.
Kampvert
I år er kampverter også påkrevet, men i år får det konsekvenser for oss som klubb hvis vi ikke fyller kravene. Sørg for at ditt lag har en plan for kampverter, har kampvertvester (Finnes i utstyrscontainere) og kjenner instruksen på KAMPVERT (ebk.no)
Administrativt
Årsmøtet er gjennomført. Årsmøtets beste nyhet er en solid utvidelse av mennesker som vil delta i prosjektet EBK. Disse er med;
Johan Rysst Heilmann Petter Skovdahl-Nielsen Mathias Johansson Siri Helen Haugen Kim Tage Eriksen Eirik Solsand Thomas Klaussen Mats K. Helgesen Måleng Tommy Skovly Gunn-Marit Lillebostad Lars Petter Lilleng Erik Gillebo Morten Andersen Lene Andreassen, Jan Erik Lilleng, Heine Karlsen, Ole Petter Løkkeberg – i tillegg til 100 til som bidrar rundt lagene!
Utstyr
Bestillinger inntil videre på epost. Torshov skal ha nettbutikk for medlemmer klar før påske, og rabattkoder og info om dette sendes ut så fort det er mottatt.
Bestillingsløsningen for lagledere kommer på plass i løpet av påsken!
Når klubbhuset åpner, vil vi ha utsalg på eget klubbhus av treningstøy og klær!
Når det gjelder drakter så forventes nye, blå drakter å ankomme til oss medio april. De lagene som ikke har sendt inn lister må forevente ca 3 ukersleveringstid fra bestilling.
Vi fortsetter inn da å spille i rødt, og alle lag i ungdomsfotballen bør vedlikeholde med røde trøyer som reservedrakter ut sesongen 2024. Send inn det du mangler på epost.
Andre innkjøp og kostnader.
Ønsker ditt lag å leie hallplass, reise på tur som medfører kostnader eller gjøre andre aktivitet som medfører utgifter må det godkjennes på forhånd. Kontaktperson for laget ditt formidler dette videre.
Bestillinger som ikke er gjort av en godkjent bestiller (og har et bestillingsnummer) blir ikke betalt av EBK, og kostnaden faller på den som har gjort bestillingen.
Frister og aktiviteter framover
2. 4 – Første lagene har seriestart!
18.3. – Første møte for nytt styre
Lenke til Årshjul: https://aarshjulet.nif.no/arshjul?w=ucdb69adc3